مسئول فناوری اطلاعات: آقای مهندس نوید شادمانی
سیستم جامع ثبت اطلاعات پزشکی، بالینی و مالی بیماران مراجعه کننده به بیمارستان (بستری و سرپایی).
هدف: مکانیزاسیون سیستم بهداشت و درمان با قابلیت ارتباط و انتقال اطلاعات دو طرفه بین مراکز به صورت Online و Offline، از راه دور.
قابلیتهای این سیستم به طور مختصر به شرح زیر میباشد:
1. امکان مشاهده (online) اطلاعات بیمارستان.
2. اصلاح روند دستی و غیر مکانیزه بیمارستانها.
3. کنترل عملکرد کاربران در مراکز، از راه دور (کارکرد مسئولین مراکز و ...).
4. کنترل عملکرد مجموعه نرم افزاری (یکسان سازی).
5. کنترل ورود و خروج کالا و تجهیزات در مراکز هزینه.
6. قابلیت گزارش گیری از درآمد روزانه بخشها، پارا کلینیکها (بستری و سرپایی) و کلینیکهای تخصصی.
7. قابلیت گزارش گیری از اطلاعات مراکز در هر لحظه (مدیریتی).
8. قابلیت گزارشات خاص و تجمعی در هر مرکز در هر لحظه (معاونت پژوهشی).
9. قابلیت جمع آوری و پردازش اطلاعات آماری، مالی مدیریتی بیمارستانهاو سایر مراکز بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه.
اجزاء نرم افزار مدیریت بهداشتی ـ درمانی Health Information System
- پذیرش بستری
- صندوق بیمارستانی
- صندوق متمرکز (پاراکلینیک، کلینیک و اورژانس)
- بخشهای مختلف بیمارستانی (ثبت علائم حیاتی، گزارشات پرستاری و پزشکی)
- جابجایی بیمار - رزرو تخت
- اتاق عمل (بستری، سرپایی)
- مدارک پزشکی و آمار
- حسابداری درآمد
- حسابداری ترخیص (بیماران)
- گزارشات مالی و مدیریتی (H.I.S)
- کاردکس پرستاری
- آزمایشگاه (بستری و سرپایی)
- داروخانه (بستری، سرپایی) صدور نسخه، تداخلات دارویی و انبار کل دارویی (پزشکی)
- طب تصویری (بستری، سرپایی) شامل رادیولوژی، سونوگرافی، ، داپلر، CT-Scan و
- پذیرش اورژانس (با سرفصلهای اورژانس)
- پذیرش اورژانس تحت نظر (بستری، سرپایی)
- ثبت پرونده های قدیمی
- اتصال نرم افزار معاینه پزشکی به بخش و پاراکلینیک (داروخانه، آزمایشگاه و طب تصویری)
معرفی نرم افزار کلینیک های عمومی و تخصصی (درمانگاه)
1. تشکیل پرونده بیمار: (فقط یکبار برای هر بیمار)
2. پذیرش بیمار: (انتخاب خدمات از پیش تعریف شده، همراه با هزینه خدمات و درصدهای بیمه، پزشک معالج، کلینیک یا بخش)
3. مراجعات قبلی بیمار: (مشاهده مراجعات قبلی بیمار بر اساس تاریخ، خدمت ،پزشک، مبلغ هزینه و ...)
4. صندوق و تنخواه: (ثبت عملکرد مالی بیمار، صندوقدار و گزارشات مربوطه و ...)
5. کنترل وضعیت مالی بیمار: (صورت حساب بیمار، مبلغ هزینه، پرداختی، بدهی، تخفیف بیمار در زمانهای پرداخت و ...)
6. ثبت تاریخ انقضاء دفترچه بیمه بیمار: (در صورت انقضاء دفترچه بیمه پذیرش بیمار آزاد محاسبه میگردد)
7. محاسبه بیمه تکمیلی: (متناسب با تعرفههای متنوع مراکز بیمهای بدون محدودیت و ...)
8. مدیریت سیستم: (قابلیت تعریف انواع خدمات و تعرفهها، بیمهها و محاسبات مالی، درصد پزشکان، مابهالتفاوت و الحاقی و ...)
9. نوبت دهی بیمار: (زمانی و یا نمرهای)
10. برنامه مشاوره: در صورت نیاز مرکز (قابلیت انتخاب نام و تخصص پزشک درخواست کننده، تعریف و تعویض کارشناس و پزشک جهت مشاوره، انتخاب مشاوره روتین یا اورژانس و ثبت علت مشاوره، مشاهده درخواستهای مشاوره قبلی بیمار و امکان چاپ و پرینت، پاسخ به مشاوره با انتخاب نام و تخصص پزشک)
11. گزارشات: (قابلیت گزارشگیری جهت استخراج گزارشات مدیریتی، آماری، مالی و بیمه اصلی و تکمیلی و ...)
12. تغییرات متناسب با نیاز تخصصی مراکز در روند کار و گزارشات بیمهگری لحاظ خواهد شد.